dinsdag 9 oktober 2012

Nog steeds een koude douche!

'Jose, cuando reparas la doucha? Esta frio!'
'Si! Yo se! Repara mañana!'
'Bien! Gracias!'

Volgende dag:

'Jose, cuando reparas la doucha? Esta frio!'
'Si! Yo se! Repara mañana!'
'Bien! Gracias!'

Dit kan ik vervolgens nog wel kopiëren voor dertien weken denk ik... De 'mañana, mañana cultuur' is ongelooflijk hier! En weet je wat? Ik kan er best aan wennen! Sterker nog, ik ben er eigenlijk al wel aan gewend! Het Nederlandse gestress is helemaal weg, dat wordt wel weer even wennen in Januari denk ik! Goed, nadat ik het typen van een reisverslag steeds tot mañana heb uitgesteld, wordt het nu wel weer eens tijd! Hieronder onze avonturen van de laatste week!

Op zondag 30 september zijn we naar een van de toeristische hotspots van San Cristobal gelopen; een zoetwatermeer. Het meer ligt in een krater op een behoorlijke hoogte en is een belangrijke plek voor vogels op het eiland. Ze spoelen hier het zoute water van zich af. Het was wel even lopen, na twee uur waren we er pas. Wel een mooie wandeling door de hooglanden en tussen de weilanden door. Het is ontzettend groen en dichtbegroeid daarboven. Dat komt door de vele regen en omdat het vaak in de wolken zit. Ook de sinaasappelbomen zijn in grote getale aanwezig, een heerlijke pauze tijdens een wandeling! Zoals ik al zei, na twee uur waren we dan eindelijk bij het meer. Inmiddels zaten we al in de wolken dus we hoopte dat we toch iets konden zien, maar helaas... Vier uur wandelen in het totaal om een meter of twee van het meer te kunnen zien. Nou ja, je moet je dagen toch een beetje opvullen, he, en bovendien was de wandeling al de moeite waard...  

De week erop hebben we vooral aan ons project gewerkt. In het weekend hebben we besloten om de kroeg toch maar eens te bezoeken! Dat is toch wat lastig en duur vanuit onze hacienda omdat de taxi's de prijzen verdubbelen 's nachts. Daarom besloten we om een hostel te boeken. Vrijdagavond gingen we dus los! Maar het was niet echt super. Heel veel Salsa, en daar liggen mijn talenten toch niet helemaal bleek. Toch wel een leuke avond gehad! 

De rest van het weekend hebben we heel relaxed gedaan. Een beetje op het strand of bij de hacienda chillen. Deze week zijn we niet alleen! Drie Amerikaanse vrijwilligers zijn aangekomen. Gister nog een heerlijk potje gevoetbald op het veldje van La Soledad, en dat is tegen Amerikanen gelukkig best te doen! Vandaag lekker internetten en verder werken aan het project!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten