donderdag 20 september 2012

Galapagos!

Na een nachtje Guayaquil was het dan echt zover! Galapagos! Zondag vlogen we naar ons eiland San Cristobal. De tassen moesten allemaal flink gescand en doorzocht worden of er geen verse vruchten of zaden in zaten. Vervolgens werd het hele vliegtuig ondergespoten met anti-insectenspray. De landingsbaan lag ongeveer in de zee. Het was dus maar hopen dat er daadwerkelijk land was toen we landden. En dat was er! Jose kwam ons ophalen op het vliegveld. Een kneuterig vliegveldje waar ongeveer twee vliegtuigen per dag komen. Met de taxi gingen we richting de Hacienda. Het regende die dag. Mark en ik zitten op dezelfde Hacienda. Daan op een andere, maar dat is maar vijf minuten lopen. Nadat we onze slaapplaats hadden gevonden gingen we met twee vrijwilligers mee om een kratermeer te zoeken. Daar schenen heel veel verschillende vogels te zitten. Maar na een lange wandeling over modderige paden op onze laarzen gaven we het op. We konden het niet vinden... 's Avonds vroeg naar bed na een vermoeiend reisweekend!

Op maandag moesten we om half acht beginnen. We zouden die dag gaan werken op de Hacienda zoals de andere vrijwilligers dat normaal gesproken doen. De hele ochtend hebben we vervolgens in de regen plantjes verwijderd die niet thuis horen op de Galapagos. Het klinkt niet zo slecht maar het was toch anders als we verwacht hadden. Even een momentje van 'komt dit wel helemaal goed?'. De volgende dag bleek dat helemaal goed te komen! Even een dagje slapen, rusten en wennen aan het leven op San Cristobal, oftewel: Snorkelen!! Wat een heerlijke dag was dit! Zoveel zeeleeuwen, zeeschilpadden, unieke vogels en andere dieren! Niet normaal! We zagen het weer helemaal zitten!

Woensdag hebben we de hele dag aan onze stageopdracht gezeten. Het plan van aanpak moet namelijk worden geschreven. In het Engels natuurlijk. Tussen het typen door zijn we even naar de sinaasappelboom gelopen die een stukje in het nationaal park staat. Daar hebben we een stuk of 15 sinaasappels geplukt en vervolgens sap gemaakt. Het was ook de eerste dag dat het niet regende daar in de hooglanden. Vaak is het namelijk droog aan de kust maar regenachtig in de hooglanden.

Nu zitten we even te internetten in het kuststadje. Dit is de enige plek waar dat kan op het eiland en bovendien hebben we nog mobiel bereik ook! Het is hier heerlijk relaxed. De 'manana manana' sfeer hangt overal. Kortom: het komt hier helemaal goed!!

1. Heerlijk om even met je bij te kletsen via skype!! wat een wereldervaringen....
    We kijken ernaar uit je begin november te zien,en om te zwemmen met zeeschildpadden en zeeleeuwen! Dikke xx vanuit herfstig NL